2017. augusztus 29., kedd

USA második rész: Arizona

Második nap
Arizona a sivatagi éghajlatáról híres, ebből mi is kaptunk egy ki ízelítőt, hisz a Flagstaff fele vezető úton 46 celsius fok volt.
Este, mire a flagstaffi szállásunkra értünk, már lehűlt az idő: alig volt 30°C.

Harmadik nap
Aznap korán keltünk, mert a közelben lévő, 3851 méter Humphreys Peak-et szerettük volna megmászni.

Az előrejelzés 30% esőt mutatott, így reménykedtünk, hogy a maradék 70% fog bekövetkezni, és nekivágtunk a 18 kilométeres túrának.
Az autóinkat az Arizona Snowbowl ski resortnál parkoltuk le, innen indult a túraút.

Sokáig mentünk felfele az erdőben, mígnem egy nyeregbe értünk, ahol megpihentünk, hisz innen már a csupasz sziklatörmeléken vezetett az ösvény.

Úgy tűnt, hogy már nincs sok a csúcsig, de a látszat néha csal... Alig értünk fel a csúcsra, megpillantottuk, amint egy jókora eső éppen felénk tart.

Hamar néhány fényképet, és már indultunk is le a hegyről, hátha nem kap el az eső. Már a nyeregbe értünk volna vissza, mikor rájöttünk, hogy amit esőnek hittünk, az valójában jég, és már kezdtek is potyogni a nyakunkba a jégdarabok. Mire leértünk az autóhoz, már bőrig voltunk ázva, de mentünk is haza átöltözni,

Negyedik nap
Negyedik nap Nyugat-Amerika egyik leghíresebb látványosságához, a Grand Canyonhoz tartottunk. Korán indultunk, mert egy darabig le szerettünk volna ereszkedni a kanyonba, de a déli nagy melegre vissza kellett érjünk a peremre.
Az autóinkat a Grand Canyon látogató központ parkolójában hagytuk, és itt ültünk fel a nemzeti parkon belül közlekedő narancssárga buszra, amelyről South Kaibab Trailhead megállónál szálltunk le.

Innen indult a 6 kilométeres túránk, melynek során 400 métert ereszkedtünk a kanyonban.
Az elején szerpentínesen mentünk lefele, majd egy hosszabb egyenes szakasz után, amelyet a kanyon falába építettek, elértük az Ooh-Aah Point-ot. Innen ismét szerpentínesen ereszkedtünk tovább, amíg elértük a Cedar Ridge-t, ahol megpihentünk, fényképezkedtünk, majd indultunk vissza a peremre.

A busszal még elmentünk a Yaki pontig, majd vissza a látogató központba.
A látogató központban buszt cseréltünk: a kék vonallal utaztunk a falu másik végéig, ahol a piros vonalra váltottunk. Ezen a vonalon sorra következtek a Maricopa és Powell pontok, majd a Hopi Point, ahonnan először láthattuk a Grand Canyon alján folyó Colorado River-t, bár még eléggé messze volt.

Ezek után még a Mohave és a Pima pontoknál szálltunk le a buszról körülnézni.

Mivel az időnk megengedte, napnyugta előtt még elmentünk egy közeli vulkán kráteréhez, a Sunset Crater Vulcano-hoz, ideérve láttuk, hogy a kisebbik vulkán peremére vezet egy túraútvonal.

A táblán 1 órát írt, hogy körbe lehet járni a vulkánt, még egy fél óra volt naplementéig, így gondoltuk, ha már itt vagyunk, megnézzük a vulkán pereméről a naplementét. Épp mikor felértünk, a nap akkor bukott le a fák mögött.

Lefele siettünk, hogy még a teljes sötétség bekövetkezte előtt érjünk vissza az autóhoz, így 25 perc alatt teljesítettük az 1 órás túrát.

Ötödik nap
Ötödik nap, útban a szállás fele, első megállónk a Horseshoe Bend parkolója volt, ahonnan egy 10 perces sétával juthattunk el magához a Horseshoe-hoz, ami egy reklámokból ismert festői szépségű kanyon, Page város közelében.

A kanyont a Colorado folyó ásta, amely itt egy 180 fokos kanyart vesz gyönyörű kilátást biztosítva az arra járó túristáknak.

Következő megállónk az Antelope Point Marina volt, ahol hajóra váltottunk, és azzal utaztunk tovább, először a Lake Powell-en, majd fel az Antelope Canyon-on ahol a szűk sziklafalak között kapitányunk csak nagyon lassan tudott manőverezni, de legalább volt időnk gyönyörködni a tájban.

Harmadik megállónk a Page melletti Glen Canyon Dam volt, amely egy, a Colorado folyó vizét duzzasztó gát.

Tovább autóztunk, mígnem elértük a Monument Valley nemzeti parkot, amelynek nagyrésze már Utah államhoz tartozik.

Jegyárak:

• nemzeti park belépő: 80 USD (autónként) (ha több nemzeti parkba megyünk, ez az opció éri meg a legjobban, mert 1 évig az Egyesült Államok minden nemzeti parkjában érvényes)
  • Antelope Canyon hajótúra: 20 USD (személyenként)

Megjegyzések:
  • A Grand Canyon nemzeti parkban, ha igénybe vesszük az ingyenes buszjáratokat, minden megállónál szálljunk le menet, mert visszafele jövet a buszok nem állnak meg a legtöbb megállónál.